NRNF

blog lifestyle

Lifestyle

Komunikacja wewnętrzna fundamentem twojej firmy

Jakie są największe wyzwania w zakresie prowadzenia komunikacji wewnętrznej w organizacji? Dlaczego akurat ten obszar działań jest tak nie doceniany? Jeśli prowadzisz własną działalność, powinieneś zwrócić na to uwagę.

Obszar komunikacji wewnętrznej jest niedoceniony, ponieważ przedsiębiorcy w głównej mierze skupiają się na marketingu, reklamie, często ankietują swoich odbiorców i konsumentów, nie dostrzegając faktu, że dobry wizerunek firmy i jej funkcjonowanie zależy głównie od pracowników i ich uwag lub sugestii.

Pracownicy niekiedy nie chcą wyrażać swojej opinii wobec przełożonych w obawie o swoje stanowiska, a także często wyrażają opinię zgodną z opiniami większości. W takich sytuacjach wyzwaniem stanowi zachęcenie kadry do szczerego udzielania się na forum, podejmowania dyskusji, co jest bardzo pomocne w nawiązywaniu dobrej komunikacji wewnętrznej firmy. Zdarzają się także sytuacje podziału między pracownikami w wyniku konfliktów wewnętrznych. Wówczas trudnością jest zażegnanie konfliktu, który negatywnie wpływa na organizację firmy a także jej wizerunek.

Dostrzegasz w wyżej podanych przykładach odzwierciedlenie sytuacji panującej w twojej organizacji? Postaraj się poszerzyć swobodę działania swoich pracowników, a z pewnością unikniesz konfliktów i kryzysów. Opanowanie komunikacji wewnętrznej w sytuacjach kryzysowych jest jedynym z większych wyzwań podczas prosperowania działalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *